Dabarprisijungę:
432 558
  Pažintys Paieška Forumas Pokalbiai SMS pažintys Pramogos

10 būdų jaustis žvaliems visą dieną

Ar pastebėjote, kad kokia nuotaika pradedate rytą, tokia lydi jus ir visą dieną? Kai viskas vyksta sklandžiai, jaučiatės atsipalaidavę ir būnate pasiruošę dienos iššūkiams. O jei rytas nedarnus, tampate irzlūs visą likusią dieną.

Norėdami išvengti šių nesklandumų, galite jau nuo kito ryto pabandyti sureguliuoti tolimesnę savo dieną, kuri tęsis aštuonias ar daugiau valandų. Ekspertų išaiškinimu, yra vos 10 dalykų, turinčių įtakos jūsų nuotaikai. Tad išbandykite bent vieną jų ir pamatysite, kaip puikiai jūsų diena praėjo.

1. Pamaloninkite save. Pabudę ryte bent 30 sekundžių pagalvokite, ką įdomaus ir malonaus galite nuveikti šią dieną. O tada bandykite tai įgyvendinti. Štai Alice Domar, psichologijos mokslų daktarė ir knygos „Live a Little! Breaking the Rules Won‘t Break Your Health“ bendraautorė, knygos pristatymo išvykoje Los Andžele vieną rytą pabudo anksčiau nei įprastai. Bet užuot susierzinusi dėl prarastų kelių miego minučių, sugalvojo nueiti nusipirkti šviežių vaisių į netoliese esantį ūkininkų turgelį. Juk jei ji tuo metu būtų buvusi savo namuose Bostone, to padaryti būtų neįmanoma. Taigi netikėtai šmėkštelėjusi mintis nuteikė ją pakiliai visai dienai.

2. Valgykite gerai subalansuotą maistą. Pradėkite savo rytą maistu, turinčiu angliavandenių ir proteinų, tokiu kaip avižiniai dribsniai ar riešutų sviestu užtepta skrudinta duona, kurią galima paskaninti žiupsneliu cinamono, padedančio palaikyti gerą savijautą ir žvalumą. Be to, saikingas kofeino kiekis – maždaug 200 mg ar tiesiog du puodeliai kavos – pakelia nuotaiką ir suteikia mintims aštrumo. Tad ryte mėgaukitės lengvais pusryčiais ir kavos ar juodosios arbatos puodeliu.

3. Įkvėpkite gaivaus oro gurkšnį. Iš ryto raskite laiko mankštai, net jei turite vos kelias laisvas minutes. Tyrimai rodo, kad žmonės vos po penkių minučių mankštos gryname ore ar prie atviro lango, įskaitant pasivaikščiojimą ir sodo darbus, jautėsi žvaliau ir geriau vertino save. Be to, esant galimybei mankštinkitės netoli vandens telkinių – ežero ar upės, tai tik suteiks dar daugiau energijos.

4. Klausykitės gamtos garsų. Jeigu neturite galimybės išeiti į lauką ir klausytis gamtos, padarykite tai namuose – įsijunkite atpalaiduojamąjį garso įrašą. Kaip rodo tyrimai, eksperimento dalyviai daug greičiau atsigaudavo iš stresinių situacijų tuomet, kai jiems buvo leidžiama klausytis tekančio vandens ar paukščių balsų įrašų. Tad tik atsikėlę atverkite langus, kad išgirstumėte ryto skleidžiamus garsus ar tiesiog pasirinkite žadintuvą, tai imituojantį.

5. Galvokite tik teigiamai. Robyn McKay, psichologijos mokslų daktarė iš Tempės, Arizonos valstijoje, tik prabudus rekomenduoja penkis kartus giliai įkvėpti, galvojant apie tai, kad reikia puikiai jaustis visą dieną. Tai darykite netgi tuomet, kai susidursite su nemaloniais netikėtumais. Giliai įkvėpkite ir nusiteikite, kad jūsų nuotaika išliks puiki visą dieną. Tai padės pozityviai reaguoti į susidariusias aplinkybes. R. McKay siūlo tai atlikti net keletą kartų per dieną, vis primenant sau duotą pažadą gerai jaustis.

6. Mėgaukitės karštu šokoladu. Atlikti tyrimai rodo, kad gurkšnojant gėrimus, turinčius kakavos miltelių, pakyla nuotaika ir padidėja budrumas. Tad mėgaukitės karštu šokoladu ar kakava su mažai riebalų turinčiu pienu. Piene esantys proteinai ir angliavandeniai padės išlaikyti stabilų cukraus kiekį kraujyje ir palaikyti gerą nuotaiką.

7. Skirkite laiko savęs įvertinimui. Nešokite iš lovos staiga, vos tik atmerkėte akis. Jeigu jaučiatės sustingę, skirkite keletą minučių raumenų tempimo pratimams, pasirąžykite lovoje ir tuo pačiu metu giliai kvėpuokite, – pataria Lynn Louise Wonders, psichoterapijos ir jogos mokytoja iš Marietos, Džordžijos valstijoje. Taip paruošite savo kūną bei mintis būsimiems dienos darbams, susikoncentruosite ir būsite pasiruošę veikti.

8. Įsivaizduokite, kas būtų, jei neturėtumėte to, ką turite. Jūs jau turbūt žinote, kad dėkingumas pakelia nuotaiką. Prisiminkite kokį nors malonų įvykį savo gyvenime. Na, kad ir tai, kaip gavote savo svajonių darbą, sutikote idealų partnerį ar dar ką nors. O tuomet pabandykite įsivaizduoti, kas būtų, jei tai jūsų gyvenime nebūtų nutikę. Tai padės jums išlaikyti gerą nuotaiką.

9. Įkvėpkite mėtų aromato. Tyrėjų tikinimu, mėtų kvapas kelia nuotaiką, prikausto dėmesį, taip pat padeda kovoti su nuovargiu. Tad ant savo naktinio stalelio laikykite mėtų aromato aliejaus esencijos ar mėtų arbatos maišelį, kad vos pabudę įkvėptumėte gerai nuteikiančio aromato.

10. Šypsokitės. Vieną dalyką jūs tikrai galite daryti visur ir visada – šypsotis. „Atminkite, – sako dr. R. McKay, – tai pats paprasčiausias būdas pakelti nuotaiką ir sau, ir aplinkiniams.“ Tad šypsokitės dalydami gerą nuotaiką kaip galima dažniau ne tik ryte, bet ir visą dieną.

Informacijos šaltinis zinios.ieskok.lt

Paskelbta: 2011.01.18