Сейчасонлайн
34 76
  Знакомства Форум Беседы СМС знакомства Развлечения

Partnerio pasirinkimo strategijos

Parengė Tadas Garmus

Vyrai ir moterys vadovaujasi skirtingomis nuostatomis: Aberdyno, Bristolio, Edinburgo ir Glazgo universitetų mokslininkai pabandė nustatyti 900 vienuolikmečių berniukų ir mergaičių intelektualinį koeficientą, ir praėjus 40 metų, pasidomėjo jų vedybine padėtimi.

Paaiškėjo, kad didesnis berniukų intelektualinis koeficientas didino jų šansus apsivesti, o didesnis mergaičių intelektualinis koeficientas - mažino. Viena galimų tokių rezultatų priežasčių - žmonos vaidmuo žemina protingesnes moteris. Antra vertus, jos gali būti perdaug išrankios ir ieškoti aukštesnę socialinę padėtį užimančių vyrų.

Savo ruožtu vyrams mažiau rūpi moters socialinė padėtis, ir todėl jie turi žymiai didesnį pasirinkimą. Vyrai labiau linkę ieškoti fizinio grožio ir jaunystės, kadangi jiems reikia vaisingų moterų. Tuo tarpu moterų norą rinktis aukštesnę socialinę padėtį užimantį vyrą galima paaiškinti ieškojimu vyro kaip šeimos rėmėjo. Žemesnę socialinę padėtį užimančioms ir mažiau intelektualioms moterims protingi ir sėkmingai karjeros laiptais kopiantys vyrai gali atrodyti didelis laimėjimas tiek žemiškų gėrybių požiūriu, tiek socialine prasme. Jos gali tikėtis, kad protingesni vyrai bus joms jautresni (bent jau vidutiniškai, kadangi yra protingų ir kartu beširdžių vyrų). Kita priežastis, mažinanti aukštesnį intelektualinį koeficientą turinčių moterų šansus ištekėti, - jos praleidžia daugiau laiko studijuodamos, ir todėl atideda vedybas vėlesniam laikui, kai nebebūna tokios patrauklios ir vaisingos.

Nepaisant to, kad vyrai neieško protingų moterų, tačiau išsivysčiusiose šalyse tokių moterų skaičius auga. Panašu, kad daug protingų moterų renkasi karjerą. Jeigu jos „pralošia“, galbūt tai atsitinka dėl kelių priežasčių. Visų pirma, vaikų auginimo metais jos rūpinasi savo karjera, po to bando susigriebti, bet būna per vėlu. Kita priežastis: turinčios aukštą intelekto koeficientą moterys paprastai būna labai nepriklausomos, todėl joms labai sunku prisitaikyti prie ko nors, o prisitaikymas sėkmingoje santuokoje būtinas.

Paprastai feministės negerbia vyrų arba niekina juos. Aukštą intelekto koeficientą turinčios moterys studijuodamos universitete susižavi feminizmu. Kai feministinės nuostatos susilpnėja, vaikų auginimo metai būna pasibaigę. Taip pat daug protingų moterų turi intymaus bendravimo problemų. Galbūt jos pradeda intymiai bendrauti vėliau. Tai pasireiškia nemokėjimu flirtuoti, netaktiškumu su partneriu. Taip besielgdamos jos gali atstumti daugumą vyriškių. Kai kurie vyrai bijo protingų moterų ir dažniausiai tokių neveda. Antra vertus, protingos moterys turi daugiau galimybių realizuoti save už santuokos ribų. Jos dažnai esti išrankesnės. Pasirinkimą lemia ir ekonominė situacija: Šeštąjį dešimtmetį pasaulį buvo pavergęs Twiggy grožio modelis. Kodėl tokia „nemoteriška“ moters figūra užkariavo vyrų širdis? Atsakymo galima būtų ieškoti tiek ekonomikoje, tiek ir jos išvaizdoje.

Tyrimai parodė, kad vyrų pasirinkimui įtaką daro ekonominė šalies situacija. Ekonominės krizės laikotarpiu neramūs vyrai ieško nusiraminimo moteryse, kurios atrodo subrendusios, stiprios ir patikimos. Antra vertus, ekonomikos klestėjimo laikotarpiu, kai nerimauti nėra dėl ko, vyrai ieško jaunesnių, į mergaites panašių moterų, tokių kaip Twiggy. Amerikos mokslininkai ištyrė artisčių fotografijas ir gilinosi į „Playboy“ žurnale skelbiamus jų populiarumo rezultatus, ieškodami ryšio tarp patrauklumo ir šalies gerovės. Jie pastebėjo, kad moterys, kurioms būdingi brandaus veido bruožai - mažesnės akys, didesnis smakras ir griežtesni bruožai – buvo populiarios kriziniais periodais, tuo tarpu vaikiško veido artistės „karaliavo“ ekonomikos pagyvėjimo metu. Mokslininkai nustatė, kad „Playboy“ žurnale renkamos „metų draugės“ sunkesnių periodų metu dažniausiai būdavo vyresnio amžiaus, brandesnės, aukštesnės, sunkesnės, turėjo didesnes talijas, didesnį liemens ir klubų santykį bei mažesnį biusto ir talijos santykį. Ir priešingai, ekonomikos klestėjimo metu jos būdavo mažesnės, seksualesnės ir turėdavo didesnes akis.

Kai laikai būna sunkūs, mes ieškome stiprių tipų, nepriklausomų ir brandžių individų, kurie galėtų pasirūpinti ne tik savimi, bet galbūt ir mumis. Geresniais laikais mes ieškome linksmų žmonių, su kuriais būtų įdomu. Septintajame dešimtmetyje šviežių veido bruožų Audrey Hepburn buvo savo šlovės zenite, tuo tarpu dideles akis turinčios Sophia Loren ir Julie Christie laimėjo Oskaro apdovanojimus. Tačiau paskutiniame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje, kai ekonomika buvo rusenanti, brandžiai atrodanti Emma Thompson laimėjo Oskaro apdovanojimus. Tais pačiais metais sužibo Sharon Stone žvaigždė. Panašiai praėjusio šimtmečio ketvirtajame dešimtmetyje, kai pasaulis išgyveno depresiją, pasirodė stiprios moters įspūdį daranti Marlene Dietrich. Nėra abejonės, kad patrauklumas priklauso nuo ekonominių sąlygų. Skurdžiose šalyse, kai ateina sunkūs laikai, patrauklios tampa ryžtingos moterys. Kai viskas klostosi gerai ir maisto netrūksta, patrauklios tampa lieknos moterys. Įdomu, kad ryšį tarp ekonominio klimato ir grožio sampratos galima pastebėti Rubenso ir Rembranto paveiksluose.

Neatrodytų, kad moterų kriterijai, renkantis vyrus, keistųsi. Moterys ieško praktiškų vyrų, kurie būtų geri, jautrūs ir ekonomiškai tvirti.

Informacijos šaltinis www.londonozinios.com

Опубликовано:2010.07.26